Köp & leveransvillkor


Personuppgifter

Registrering

Registrering sker i samband med första beställningen för att Musikkällaren Östermalm AB skall kunna fullgöra sina förpliktelser gentemot kund:

Registrera sig i Musikkällaren Östermalms kundregister genom att uppge namn, telefonnummer, e-postadress, postadress samt person- eller organisationsnummer.

Välja och inregistrera användarnamn och lösenord samt lämna sitt samtycke till att Musikkällaren Östermalm AB behandlar personuppgifterna genom att införa dem i sitt kundregister

För att få beställa via www.musikkallaren.se måste du vara över 18 år eller ha målsmans medgivande.

Sekretess

Musikkällaren Östermalm AB använder uppgifter från kundregistret även för marknadsföringsändamål. Genom att acceptera dessa villkor ger kund sitt samtycke till denna användning av sina personuppgifter. Kund kan när som helst återkalla lämnat samtycke genom att kontakta Musikkällaren Östermalm AB kundservice på telefon: 073-681 22 26 eller via mail: info@musikkallaren.se 

Musikkällarens kundregister är konfidentiellt. Vi förbinder oss att inte vidarebefordra uppgifter i registret i enlighet med vad som anges i lag.

Priser

Prisangivelser

Samtliga priser på www.musikkallaren.se är aktuella och anges inklusive moms. Med reservation för feltryck.

Leverans och frakter

Leveranser utanför Sverige:

Vi levererar inte till kunder utanför Sverige.

Standardfrakt:

Ditt paket skickas med DHL. En avisering skickas till dig när försändelsen har anlänt. Du kan alltid följa din försändelse med ditt söknummer på DHL. Fraktkostnad 195kr ink. moms per kolli. Pedaler, strängar etc. skickas i varubrev till en lägre kostnad.

Stora Försändelser:

För stora försändelser som kräver pall skickas din order med Postnord Pallet. När försändelsen skickats från Musikkällaren Östermalm AB får kunden en avisering med spårningsnummer. Du kan alltid följa din leverans på Postnord.

För varor som är skrymmande eller på pall tillkommer en extra avgift som är baserad på varans vikt (max 35kg) samt längd. 


Avhämtas:

Dina varor förbereds för avhämtning i butik. Du får en avisering när paketet är redo att avhämtas. Glöm inte att ta med dig identitetshandling.

Betalningsvillkor

Kort

Vid betalning via kort skall kund uppge personnummer, kortnummer samt giltighetsdatum. Beloppet reserveras vid ordertillfället och dras den dag paketet skickas. Paketet kan av säkerhetsskäl enbart skickas till kortinnehavarens folkbokförda adress. I samarbete med Klarna kan vi erbjuda säkra kortbetalningar med 3D-Secure teknologin som är utvecklad av VISA och Mastercard.

Delbetalning

Tillsammans med Klarna erbjuder vi dig möjligheten att dela upp din betalning. När du handlar kan du välja mellan olika delbetalningsalternativ för ditt köp. Om du väljer delbetalning kan du när som helst välja att slutbetala din skuld. Uppläggningsavgift varierar mellan 95-295kr beroende på antalet månader. Aviavgift på 29kr per faktureringstillfälle tillkommer. När du väljer betalsätt Delbetalning görs sedvanlig kreditprövning av Klarna.

Avtalet för delbetalning godkänns och signeras online med e-legitimation (BankID, Telia eller Nordea) 

Faktura

Tillsammans med Klarna kan vi erbjuda faktura som betalningsalternativ. Fakturan skickas till din e-postadress när varorna skickas eller avhämtas från vårt lager. När du väljer betalsätt Faktura görs sedvanlig kreditprövning av Klarna.

Vid betalning mot faktura skall betalning ske inom 14 dagar räknat från fakturans datum.

Vid försenad betalning utgår lagstadgad dröjsmålsränta och påminnelseavgift (50kr).

Leverans

Avbeställning

Kund har rätt att före leverans per e-post avbeställa hela eller viss del av sin beställning. Med leverans menas att kunden erhållit en bekräftelse till sin registrerade e-postadress på att beställningen har skickats.

Leveranstid

Beräknas leveranstiden bli längre än vad som angivits vid beställningen kontaktas du via angiven e-postadress där förväntad ny leveranstid anges. Möjlighet ges då att vänta eller annullera beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar-

Restnotering och delad order

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Transportrisk

Avsändaren står för transportrisken. Skickar vi paket till dig står vi för risken. Om du skickar till oss står du för risken.

Ångerrätt

Ångra ett köp

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp genom webbutiken inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad.

Du får packa upp varan och nödvändiga tillbehör, men inte använda varan utöver vad som krävs för att testa dess funktion. Var även noga med att emballage/förpackning och tillbehör är i oförändrat skick.

Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Återbetalning sker inom 30 dagar. Paketet får inte skickas mot postförskott eller efterkrav.

Undantag

Retur och bytesrätt gäller ej för specialbeställda varor, tillkapade varor, ritningar, presentkort, mjukvara eller hårdvara där mjukvara ingår samt hygienutsatta artiklar såsom puffskydd, instrument med munstycken, in-ear hörlurar, headset, etc.

Avdrag

Musikkällaren Östermalm AB förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Minimidebitering vid saknade delar är 400kr.

Musikkällaren Östermalm AB förbehåller sig även rätten att i de fall där något av varans delar, så som produkt, emballage, manual eller tillbehör är skadade, neka retur eller göra ett avdrag på minst 20% av försäljningsvärdet.

Så här gör du en retur:

  1. Packa ner produkten säkert i transportemballaget som produkten kom levererad i. Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss.
  2. Maila weborder@musikkällaren.se om önskad retur för att få din retursedel. Vi står inte för returfrakten om inget annat överenskommet.
  3. Så fort vi får din produkt i retur till butiken och granskat den, så krediterar vi din order. Kortbetalningar tar cirka 1-2 bankdagar innan det kommer in på kontot igen. Beställningar via Klarna faktura eller konto makuleras direkt.

Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl. Varan ska alltid returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Tänk därför på att spara dessa kartonger under de 14 dagar som ångerrätten gäller.

Skicka alltid returen som innehåller värdegods som rekommenderad post. Spara alltid kvittot och kollinummer!

För returärenden, vänligen kontakta oss på:
weborder@musikkällaren.se
08-566 318 11

Läs mer om ångerrätt på www.konsumentverket.se 

Reklamation

Reklamationsperiod

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i upp till 3 år efter det att du har tagit emot varan. Efter 6 månader av denna 3-årsperiod är det du som kund som måste kunna bevisa att felet fanns från början.

Felexpediering och skada

MusikkällarenÖstermalm AB besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet - kontakta info@musikkällaren.se.

Anmälan vid skada

Vid synligt fel anmäls skadan direkt till chauffören vid mottagandet av varan och till weborder@musikkällaren.se. Vid dolt fel anmäls skadan till weborder@musikkällaren.se inom 3 dagar från mottagandet av varan. Emballaget sparas för eventuell reklamation till berört transportbolag för transportskada.

Godkänd reklamation

En produkt som är konstaterat felexpedierad eller skadad byter vi ut eller återbetalar om så önskas.

Tvist

Tvist huruvida varan är felaktig eller skadad kan hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden.

Läs mer om reklamation på www.konsumentverket.se 

Garanti

Garantitid

1 års garanti mot fabrikationsfel lämnas på alla våra produkter. Fakturan gäller som garantibevis. För åberopande av garanti - kontakta info@musikkallaren.se

Undantag för garanti

Garantin gäller ej för:

Begagnat se nedan.

Högtalarelement där talspolen bränts eller skadats.

Fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling.

Faders, glödlampor, förstärkarrör och andra slitage eller förbrukningsdelar.

Garantin omfattar ej heller transport- eller resekostnader.

Ersättning

Musikkällaren Östermalm AB är inte skyldig att till köparen utge ersättning vare sig för personskada, skada på egendom eller annan förlust eller skada.

Felaktig retur

När det gäller handhavandefel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall där något fel ej kan konstateras på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande ifrån Musikkällaren Östermalm AB.

Tvist

Tvist huruvida varan är felaktig eller skadad kan hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden.

Läs mer om garanti på www.konsumentverket.se 

Begagnat 

3 månaders garanti på begagnade varor. Originalemballage/förpackning och tillbehör kan skilja sig från en ny produkt. De flesta manualer går att ladda ner som pdf hos leverantörens eller tillverkarens hemsida.

Övrigt

Ändring av villkoren

Efter av kund gjord beställning äger Musikkällaren Östermalm AB inte rätt att ändra villkoren.

Kontaktuppgifter

  • Musikkällaren Östermalm AB
  • Jungfrugatan 47 114 44 Stockholm
  • Vid frågor om köp, reklamation eller returer: mejla eller ring!info@musikkallaren.se eller ring 072-3750670